last entry of the decade

Årets sista dag samt min lillebrors femtonårsdag. Han börjar bli stor lillgrabben! Fast egentligen känns det som att han fyller minst sjutton...
Solen lyser och himlen är blå, det är iskallt men det gör inget för det är vackert. Jag är nervös och vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Årets sista inlägg.
Inga resuméer eller kloka texter, bara ett litet avtryck.

År 2009 har varit underbart, jobbigt, vackert och fult. Det har varit smärtsamt och lyckosamt och jag har tagit så stora steg, steg som jag aldrig trodde att jag skulle våga ta.
Men de stegen är bara början, början till att gå min egen väg. En egen väg som inte betyder en ensam väg, för jag kan inte följa den utan alla de händer som finns där för mig. Jag är aldrig ensam ens när jag tror det.
Och det är det finaste.

Kärleken är störst. 2010 kan jag inte säga mycket om, men jag kan hoppas och drömma och fortsätta kämpa. Jag kan gå in i det med större självsäkerhet.

Så gott nytt år till er alla, vi ses nästa årtionde- då blir det ny tid, ny strid...

Kommentera här: