"say hello to my little friend!"


Just det! Jag såg ju Sagan om Tony Montana, a.k.a. 'Scarface' tillsammans med Farid igår (he's making me watch all these classic movies that I should've watched a long time ago). Häpnadsväckande nog såg jag hela filmen och ännu mer häpnadsväckande nog var den bättre än jag väntade mig. -Den var inte alls fullt så blodig som jag fått uppfattningen om att den var och inte heller var den rörig. Men jag är blev å andra sidan inte helt såld och precis som efter att jag sett 'Pulp Fiction' så kommer ordet 'överskattad' upp i huvudet. En sådan hysteri för den här filmen? Kunde jag inte låta bli att tänka. Och Tony Montana sedan, är han verkligen någon att ha som förebild? I don't think so. Filmen är ju en annan sak om man avgudar och tapetserar hela sitt hem med, men Tony som förebild? En knarkung som skapar sig ett imperium av att vara jävlig och som tillslut dör en tragisk död ensam i sitt "palats"...
Filmen får hur som helst en trea av fem möjliga. Att jag ens lyckades följa med i hela filmen utan att tröttna är ett plus i sig.
Och så är Tonys trogne vän Manny snygg. Det är ju alltid något...

Kommentera här: