what a wicked thing to do, to let me dream of you

 Det är "Final Countown 90's" på vh1, vilket innebär en topplista över de hundra bästa låtarna från nittiotalet. Enligt någon med slut på idéer? Känns lite tveksamt, men jag älskar topplistor och har inte så höga krav på nittiotalet ändå... samtidigt som jag lyckligt och med nostalgi i hjärtat utbrister "ooh" inför i stort sett varje låt som kommer. För några nummer sedan var det t.ex. Chris Isaak, plats sjutton har jag för mig att det var, med 'Wicked Games'. Jag blev alldeles till mig och nästan allra mest för att Helena Christenen är med i videon (trots att hon bär kalsoner? som sitter allmänt skumt... I have no idea what's up with that but I guess it's a 90's thing that we should keep there).
Helena Christensen var  verkligen (och är fortfarande) sjukt vacker, nästan så man blir rädd...



Annars har jag spenderat dagen tillsammans med Kath, vilket alltid är lovande sällskap för en bra dag. Vi har som på rutin bakat kesellascones, gudomligt goda och förvånansvärt mättande. Dessutom har vi solat solarium (yep, we're fed ut with being pale yellow), gjort ytliga framtidssketcher över oss själva på A4-blad, youtube-at allt mellan Björn Gustavsson och Lil Kim och pratat minnen.


Och oh, nittiotalets bästa låt var tydligen 'Losing my Religion', R.E.M.
I can agree with that.

Kommentera här: