when you're with me baby the sky will be blue, for all my life

Igår bjöd ju farsan som sagt på brunch i hans nya lägenhet på Hisingen. Gäster var Farid och jag samt Emilia och Mikael. Farid och jag kom först och möttes av ett ordentligt uppdukat bord: där fanns grönsaksstavar, dipsås, färskpotatis, chorizo, ägg, sill och minibaguetter.
Pappa hade minst sagt lagt i inför besöket och han såg stolt ut då han tog emot oss. Stolt och glad. Och glada var även vi gäster.
Det finaste av allt var när jag och Emilia satte oss vid farsans laptop och "våra män" satt kvar runt bordet och pratade fotboll. Mitt lilla hjärta blev alldeles fullt av kärlek....
























Just nu är jag hos Farid. "Familje-helgen" fortsätter: mamma är hitbjuden och står för tillfället i köket och pratar med Farids mamma Eva. Innan dess har vi alla njutit av algerisk mat följt av de saftigaste melonerna jag ätit på länge (jag tryckte i mig mest av alla!).
Farid och pappa Said sitter bänkade framör USA - Brasilien och jag, jag sitter här och bloggar.
Och jag är glad i hjärtat.

Det har varit och är fortfarande en fin helg.

Kommentarer:

1 Anonym:

Hejhopp! Kikar in=)

Kommentera här: