I'm wide awake it's morning

Solen invaderar vardagsrummet genom persinnerna men lyckas inte frambringa den effekten som den borde hos mig. Jag undrar om den är besviken. Give it some time, sunny sun! Det är knäpptyst och vindstilla, precis som jag tycker om det. På morgonen. Sedan får det gärna vara hus i helvete fast gärna fortfarande utan den där vinden som tycks gå in för att bli signatur för varje sommar på Göteborgs gator. Och så regnet förstås. Men än så länge är det "inte ett moln så långt ögat kan nå" och jag hoppas att det fortsätter vara så i alla fall en stor del av nästa vecka (egentligen för alltid men något släng av realism har jag faktiskt i mig, hör och häpna).
Igår var en fin dag, jag fick ett sms av Linnea (som varit borta i mis Buenos Aires queridos i tre månader!) där hon föreslog fika klockan ett, något jag mer än gärna tackade ja till. Det blev mangosmoothie respektive iste på Condeccos uteservering i Linné. Det samt promenader, prat och shopping. Det var verkligen ett kärt återseende som man säger och jag hoppas att vi kan ha fler stadsliga eskapader i den stilen i sommar.

Idag väntar en rad förberedelser inför studentdagen imorgon. Jag är minst lika nervös som Emilia vilket kanske kan förklara sömnbristen. Mitt hjärta går på högvarv och hjärnan snurrar som bara den. Kanske återupplever jag min egen student någonstans i det undermedvetna?
Senare bär det ännu en gång av in till stan, börjar tröttna lite på att irra runt som en gammal galen höna där men vad göra? Måste pricka in mina sista to do´s...

Imorgon blir en bra dag, det är redan bestämt
.

Kommentarer:

1 Linnea:

indeed blir det fler sådana eskapader i sommar! och hälsa emilia jättemycket från mig imorgon och ta fina bilder! :D

Kommentera här: