hair och nu

Oh! Vilken positiv överraskning, såhär på morgonen, att relativt många lämnat en kommentar angående hår-inläggen nedan. De flesta är dessutom överraskande nog positivt inställda till Rihanna-frisyren, något jag helt ärligt inte trodde.
Men å andra sidan, hår är hår och växer alltid ut igen- och kan då klippas av igen! eller låta växas ut... Allt är upp till en själv. - Till min mors bröllopsdag hade hon varit hos en frisör som hade klippt av hennes hår väldigt kort, kanske till och med lite för kort enligt henne, men det var fint och sedan dess har det blivit långt och kort och långt igen. Nu är det långt och lockigt och fruktansvärt vackert- vad hon än säger frustrerat framför spegeln...
Hår är fantastiskt- till och med avsaknaden av det kan vara vackert, icke att förglömma! Det känns viktigt att påpeka, med tanke på så många som ofrivilligt får acceptera en hårlös stil varje dag, på grund av olika faktorer. Allt handlar om hur du bär upp det: med huvudet högt eller med osäkra ögon i marken.
Hår är ett sätt att uttrycka sig, ett sätt att visa vem du är, - men det är inte allt! Och det säger inte allt om en människa...

...oj, jag tänkte nog inte hålla ett litet hår-tal, men det kan bli så ibland här, på eyucoape.blogg.se. Jag gillar att hålla små blogg-tal tror jag nog bestämt.

Jag kan dock berätta att jag ännu inte bokat tid trots mitt egna utlimatum, men detta beror bara på ekonomiska begränsningar- detta betyder att jag får skjuta upp min klippning ännu en månad (vilket kommer betyda att det gått ett halvår sedan jag klippte mig... lite illa).


- Cassie med sin "nya" frisyr. En som, enligt min åsikt, klär henne väl!

Kommentera här: