under pressure

Måste. ändra. min. bloggdesign.

Men mest måste jag skaffa ett jobb, en utbildning, en självkänsla, en framtidssyn, hopp, en vilja, en kämparglöd, ett självförtroende, en envishet, mer muskler, någon slags kondition, beslutsamhet...

Så mycket att jobba med, så mycket tid som rinner ut alldeles för snabbt och gör mig till största tidsoptimisten. Men nej, jag är ingen tidsoptimist, jag hör ständigt klockan ticka och det är inte utan att reagera- jag snarare klöser mitt ansikte i desperation fast på ett så passivt sätt att ingen tycks märka. Så distanserad till allt utåt sett, så fasansfullt nära inombords.
Alla 'måsten' och 'borden', alla drömmar som sakta sinar ut likt sandkorn i ett timglas... det låter så klyschigt men det är precis så det är, jag finner ingen närmare liknelse.
Allt man tidigare drömt om ersätts men vad som vore rimligt.
Som om drömmarnas dåvarande möjlighet ersatts med ett utgånget giltighetsdatum.

Så sorgligt att ge upp innan man ens försökt... att inte våga drömma längre.

Nej! Drömmar dör aldrig, eller hoppet, det finns ständigt där och allt handlar om någon slags inställning som jag tappat bort. Vi ses senare, ska leta lite nu...

Kommentera här: