Please!

Jag ser mig själv i spegeln och noterar säckar snarare än påsar under ögonen, ojämn hy och finnar.
Vad hände med förra veckans ansikte?
Jag avskyr perioder som dessa, då hyn bara säger "fuck it" och hela ansiktsuttrycket motvilligt tycks stödja katastrofen i ett motbjudande flin.
"Beauty and the Beast", fast utan the beauty... Ha.

Vi får hoppas att that fucking time of the month kan komma någongång så att det här kan vara över, för den här gången åtminstone (för det är ju dessvärre ingen engånsföreteelse, nej, det är ett jävla kretslopp av elände!).

Tills dess funderar jag starkt på att köpa hem ett kilo citroner och dricka fräskpressad citronjuice varje morgon. Känns som att det skulle göra någon slags nytta.
Det här är något jag egentligen saknar grund för, men det känns som något bra. Och känns det som något bra blir det oftast bra... med miljoner undantag.
- Hela jag är för tusan ett undantag på just den meningen, som jag lite för hastigt försökte slänga ut som en visdom.

Jag, visdom? Jo man tackar. Vi har blivit samanlänkade förr, men då reagerar jag bara som Barney Stinson och utbrister i ett: "Ha, please!"

Kommentera här: