06.30, what's in a dream?

Vaknade upp, klarvaken, ögonen sved lite men de envisades ändå med att stirra rakt ut. När de sedan stirrade på mobilen för att kolla klockan var det inte lika roligt längre... inte för att det någonsin var roligt, men i alla fall.
Jag trodde jag hade vänt ovanan att vakna på tok för tidigt när jag inte behöver för längesedan?
Verkar som att dagens inre alarm är ett undantag- i värsta fall en början på ytterligare en period.
Och så maggropskänslan... de där läskiga fjärilarna som mer känns som fladdermöss: gör det omöjligt att blunda och somna om.

Jag drömde att Emilia och jag skulle handla för att laga mat. Jag var sugen på en sallad men hon ville ha något annat så vi bråkade i affären. Utanför pågick en stor marknad. Det är ungefär så mycket jag minns...
Med hjälp av min "bibel" (= min kära, utnötta, drömbok) fick jag fram följande av nattens drömbilder (boken heter Drömlexikon, tolka dina drömmar i detalj och är skriven av Tony Crisp):

affär: "längtan, någonting vi letar efter eller vill ha - kärlek, berömmelse, sex; arbetsplats"
grönsaker: "grundläggande behov; materiell tillfredsställelse"
gräl: "konflikt inom drömmaren"
marknad/torg: "vardagslivets verklighet; knuffar och sparkar, givande och tagande i relationer till människor i allmänhet men framför allt till "allmänheten"; den vidgade erfarenhetsvärld man möter när man utsätter sig för fler än den nära släkten och vännerna"

...det är om nätterna vi bearbetar känslor och intryck från dagen, skrämmande men naturligt hur tolkningarna från en dröm alltid säger dig någonting- ibland någonting du vet om, andra gånger något du förträngt. Ibland är en tolkning uppenbar, en annan gång är den dold under ytan.

pic: leloveimage

Kommentera här: