skärpning juryn!


Tittar på snabbgenomgången av kvällens idol och tänker att det nog aldrig varit så dåligt startfält som i år. Förra året minns jag att jag hade ett flertar favoriter och att ribban sattes väldigt högt.
Men nu... vad fan hände? Har juryn helt glömt bort att idolerna måste ha talang också? Har de snöat in sig på looken och glömt det grundläggande, det som programmet egentligen borde handla om: sången. För tusan, musikaliteten!
Jag blir förbannad. Vill bara armbåga bort alla kassa sångare och sångerskor från scenen och ställa mig där och vråla. Jag anser inte att jag har världens bästa sångröst, eller är ens i närheten- men jag kan lova att om jag hade fått chansen hade jag levererat så det stod härliga till.

Äh. Idol är nog ändå inte mitt forum. Så de får väl vara kassa och glada och vinna skivkontrakt som förstör deras såkallade karriär i all framtid... ja' ä' int' bitter!

Haha okej. Ska lugna mig.

Men det är svårt. För mitt inre är i lågor, med eller utan idol. Mitt hjärta slår i ultrarapid,  i takt till någon slags metallåt som jag inte själv känner igen... min magsäck är ut-och-in och mitt huvud känns helt febrigt...

PORQUÉ MARIA?!



Kommentera här: