nobody puts baby in the corner

Vid middagsbordet, över ett par äggmackor, sa jag till mamma: "jag funderar fan på att lägga mig igen". - I en antydan om att jag har för få vänner och för tråkigt liv. Men precis i det självömkande ögonblicket ringde mobilen. Det var Mikael som hade bestämt sig för att rädda mig från mitt torn, fast på ett oromantiskt sätt. Så jag tog mig in till stan där vi fikade, och sedan begav vi oss till honom där vi såg 'Batman Begins'. Återigen höjda ögonbryn åt att jag inte sett en enda batman-film.
Men jag blev helt såld. Jag kan nu konstatera att jag gillar action/äventyr mer än jag tycks erkänna och att jag älskar Christian Bale, som resten av kvinnofolket.
Jag förstod inte grejen först men nu är jag helt med.

Så. En bra måndag, tack vare Mikael och Christian Bale. Bra.

Kommentera här: