last day of 2011

Förra året skrev jag att jag inte skulle sakna 2010, och att jag hoppades på att 2011 skulle komma med bättre saker... ha. Jag tror nog det är bäst trots allt att inte lägga sin tillit och hopp på ett nytt år. Man får helt enkelt ta varje dag som den kommer och försöka att göra det bästa av alla situationer.
"What doesn't kill you only makes you stronger" - liksom.

Och, om man nu ska tänka års-mässigt: ALLA år kommer med bra och dåliga saker. Ibland mer av det ena eller det andra men över lag är det en blandning av sorg och glädje, för sådant är livet. Helt enkelt.
Nog om det.

Idag fyller min lillebror sjutton år. Det första jag tänkte var Håkan Hellström - 'Vi två sjutton år', och hur tiden bara rusar fram. Det känns som bara igår jag själv var sjutton och kunde identifiera mig med låten. Nu är jag 24 och det är min lilla lillebror som plötsligt är sjutton. Som plötsligt inte är den där lilla pojken utan en tonåring, nästintill vuxen.

Han är så fin, min bror, och jag är så glad att jag har så fantastiska syskon. Jag är en stolt storasyster på alla sätt som går.
Elias, jag önskar dig en bra födelsedag och allt det bästa, alltid.
Jag älskar dig!


Kommentera här: