on stranger tides

Och så blev det tillslut fredag. Den där efterlängtade fredagen. Stämningen var på topp hela dagen medan arbetsmoralen låg på botten.
Jag mötte upp Jonas i stan efter jobbet och det måste sett romantiskt ut; som en filmscen tänker jag mig. - Fast sanningen är nog snarare att vi var det där paret som folk suckar åt. Men det gör inget. Mitt hjärta tog ett extra skutt och mitt leende måste ha mätt världsrekord.
Jag älskar att vara fjantigt, töntigt, löjligt, jättekär. Och jag älskar den där känslan då man inte träffat varandra på några dagar och tillslut får omfamna varann.
Oh. Jag är en sådan ostig romantiker, ändå ut i mina rosamålade fingernaglar (okej, man säger fingerspetsar, men dem är ju inte rosa...).

Och till bion: Pirates of the Caribbean 4, On Stranger Tides. En av de bästa filmerna i serien enligt min åsikt. Den hade alltifrån obligatoriska Jack Sparrow till positivt överraskande sjöjungfrur. - Jag har alltid tyckt om sjöjungfrur.
Och handlingen flöt på bra, jag rycktes med och blev aldrig uttråkade eller för överrumplad.
Dock saknade jag Orlando Bloom, men Johnny Depp och den där präst-snubben vägde upp hans frånvaro.

Jag vill också vara en sjöjungfru. En lika vacker som hon i filmen (Cristina fem år? Nej, Cristina miss jag-växer-aldrig-upp)

Kommentera här: