where is my heart girl, where is my heart? did you throw it in the blender or throw it beneath a car?


Så himla skön låt! Älskar låtar där en glad melodi blir kontrast till en ganska så ledsam text. Det där är verkligen att göra något positivt av något smärtsamt. Visst lyssnar jag oftast på hjärtekrossande musik där varenda instrument är med på den sorgsna känslan, men jag tycker det är skönt att bryta av med något mer lättsamt.
Som med film. Fast där dominerar de lättsamma filmerna i mitt fall. Har en alldeles för stor inlevelseförmåga som gör att jag av sorgliga filmer blir alldles nedstämd i flera timmar efteråt.
Dramaqueen fo' sho'

Idag är det fredag. Igen. Den här veckan gick förvånansvärt snabbt jämfört med förra.
Idag ska jag hyra film och ta med mig till prinsen. Och idag har jag röda naglar. Bara för att jag är en romantisk toffel och för att Jonas sa: "jag har läst att man har rött nagellack när man är riktigt kär, du har bara haft det en gång...".
Då målar man naglarna rött och har svart och vittprickigt och känner sig lite sådär fint fransk.
Som en riktigt flickvän från filmerna. Vi kan lämna den paranoida delen ute, den passar inte i min kliché.

Kommentera här: