kan det bli kallare tro, jag frågar mig själv varför stanna i nord?

 
Medina - Där Palmerna Bor (tack Jennie!)
-
 
Jag håller mitt huvud som om det skulle falla av, och sanningen är att det inte är långt ifrån att hända. Min trötta blick möter min egen, utan att riktigt finnas där.
I tankarna är jag över allt förutom här. I tankarna finns ständigt flykten men aldrig nuet. Alla hinder som förstoras framför mina egna manipulerande ögon.
Ilskan som tryckts undan för en flod av tårar; tröttheten som resultat av allt jag inte säger och gör.
Jag vet att du tror att jag misslyckats, att jag är sämre än dig. Men en sådan jämförelse är inte möjlig. Jag önskar inte någon olycka, jag vill bara kunna andas utan att kvävas. Jag vill kunna gå framåt utan att febrilt blicka tillbaka, i rädsla.
Jag vill inte vinna mot någon, men inte heller förlora mot mig själv.
Jag vill bara gå vid din sida, utan att tappa bort mig.
 

Kommentera här: