your bullshit ain't making you look better

En sak som stör mig grovt mycket: folk som ska trycka ner andra för att framhäva sig själva.
Hur tänker de där? Förstår de inte att deras egen osäkerhet lyser igenom? En självsäker person behöver inte tracka ner på någon annan för att känna sig bra. Är man trygg i sig själv har man inget problem med att även uppskatta andra; deras värde påverkar inte ens eget.
 
Så försök inte trycka ner mig, för jag tycker bara synd om dig. Jag vet vem jag är så du behöver inte tala om det för mig, speciellt inte med påhittade negativa ord.
 
Jag säger det inte ofta, men jag är faktiskt bra. Och det bästa av allt är alla fina människor som finns omkring mig. Idag fikade jag t.ex med Elin. Efter en dejt med henne försvann min huvudvärk och jag kände mig gladare och piggare. Där har ni en fin egenskap. Att dela positiv energi i stället för att sprida negativ sådan.
 
Kan vi inte försöka vara snällare mot varandra? Är det så svårt? 
 
Tumblr_m8ubhst7ev1rx9liso1_500_large

Kommentera här: