Det är bara minnen för livet, men du tar allting för givet

Vem har bestämt att torsdagar ska vara olycksdagar? Jo jag. Det är min hjärna som är inställd på negativa händelser. Det är mycket vi inte kan kontrollera men det är desto mer som vi faktiskt har makt över. Jag vet detta, jag kan predika det på Vallhamra torg om jag så vill men det spelar ingen roll. Vissa känslor saknar förstånd.
 
Men idag är det ingen olycksdag, det är bara en väldigt tråkig dag och jag har en obehaglig känsla som pulserar inom mig. Jag kan inte sätta finger på den men det känns lite som att det är mitt ansvar att kämpa för att världen ska sitta kvar och inte fallera i siffror eller bara ett tomrum som på Matrix...
 
Mitt huvud är tungt som cement. Men det finns en positiv vetskap som lyckas slå ut mycket annan skit:
Om mindre än två veckor åker jag till Argentina. Till sol, värme, släkt, glada miner och noll stress. Inget jobb och inga plikter.
 
HALLELUJAH.

Kommentera här: