"caféet som jag tjajat om, hela resan!"

Min absoluta favoritfilm i hela världen är utan tvekan 'Le fabuleux d'estin d'Amelie Poulain', eller som den så enkelt heter på svenska: 'Amelie'. Jag har sett den ett x antal gånger och jag blir lika berörd varje gång. Audrey Tautou är en fantastisk skådespelerska och för några år sedan (då jag var en sticka) tyckte många att jag var lik henne.
Med detta sagt är jag stolt att säga att jag under vår Paris-resa äntligen fick besöka caféet där Amelie jobbar i filmen: Les deux moulins. Här har ni en dokumentation på det (haha man ser att Sam har fått höra om det här caféet mer än en gång):

<3

Kommentarer:

1 Kath:

söta! jag ångrar att jag inte tog mig dit när jag var i paris för tre somrar sen efter att ha lurats med i mammas buddhist temples of paris tour. hoppas kaffet smakade gott och att sam såg lite mer entusiastisk ut när kameran stängdes av, haha.

Kommentera här: