nattens drömmar och rädslor

Inatt drömde jag att vi åkte till Argentina med båt. Jag låg mest och var sjösjuk och folkskygg i min hytt medan Emilia spatserade runt på däck och bekantade sig med alla möjliga. En av de var Albert, tror jag han hette. Helt random sjöman som lärde Emilia att knyta sådanadära rep... helt weird. Själv var jag ensam och miserabel och saknade Sam så jag fick ont i hjärtat. Och Sam, han hade åkt till nått annat land som jag inte minns nu. Han var helt cool med allt och hade till och med glömt att säga hejdå innan jag åkte bort.
 
Efter den drömmen befann jag mig i en liten klädbutik med Sam. Butiksbiträdet berättade att det var väldigt ensamt där och att hon sällan fick kunder. Då hon berättade detta ställde sig Sam bredvid henne och lade armen om henne. Jag fick frispel och sprang därifrån. Ut och till Sams födelsedagsfest, där tårtor hade dekorerats och var påväg att serveras. Gäster satt vid borden och väntade på att Sam skulle dyka upp. Men i stället flög jag in, förstörde alla tårtor genom att antingen slänga dem i väggen eller lägga hela handen i. Jag skrek och grät och talade om att Sam minsamm hade varit otrogen mot mig med ett butiksbiträde!
En gäst ställde sig upp och förklade för mig att så inte alls var fallet. Sam hade bara velat trösta det stackars biträdet. Och han älskade mig fortfarande. Då kände jag mig plötsligt dum och satte mig ner på golvet. 
 
-
 
...alltså, dessa drömmar? Ibland undrar man. En sak är säker: mina rädslor och min dramatik är uppenbar.

Kommentera här: