bloggen som gud glömde (och mina första egengjorda gelenaglar!)

Nu är jag här igen. Som någon slags kusin som kommer på besök ibland, korta obekväma visiter som ingen riktigt förstår sig på...
Hur som helst. När jag kom hem från Argentina, för vad som känns som en evighet sedan, fick jag den bästa julklappen någonsin av Sam. Han hade slått på stort och köpt ett helt kit för att göra gelenaglar. Med massa tillbehör såsom t.ex. uv-lampa, filar, olika geleer, glitter och massa mer. Har man inte världens bästa pojkvän eller? Inte nog med att han behandlar mig bättre än någon annan, ger mig kärlek och uppmärksamhet- han dessutom vet vad jag gillar och ger mig presenter jag knappt kunnat drömma om!
I helgen gjorde jag mitt första försök, vita tippar på mina båda händer. Här har ni resultatet:
 
 
 
De blev ju mil ifrån perfekta, men för att vara mina första är jag barnsligt stolt.
...Kan ju även tillägga att jag hade de i en dag, nu är alla tio tippar och all gele avriven. Mina naglar nu är ju inte direkt det vackraste man skådat. Men sådant är livet när man lever dubbelliv som städerska (ja, jag ser mitt jobb som mitt andra ofrivilliga liv, typ).
 
Nu äre bara att öva vidare och utvecklas så att jag kan starta en egen liten nagelsalong i Paris. Okej, där tog jag i lite väl kanske, men det hade inte varit fel alls. Salong "le nails" i frankan bredvid ett litet mysigt café som langar över croissants till mig gratis i utbyte mot en manikyr på personalen once in a while... 

Kommentera här: