the magical new year?

Sista dagen på år 2014. Imorgon är det 2015. Tänk att vi är så hung up on siffror och datum? Som om ett nytt år är en magisk övergång till något helt annat. Som om vi automatisk lämnar kvar känslomässiga baggage för att den sista siffran byts ut på årtalet. 
Men, detta kommer inte bli en analys om det, för jag är minst lika skyldig till att få vissa förhoppningar och bli känslomässig inför ett nytt år (något jag skrev om för ett litet tag sedan bara). 
 
2014 var ett helt okej år, det var både bra och dåligt, men varken underbart eller katastrofalt- ganska neutralt helt enkelt. Men något positivt är att det började sämre och slutade bättre, och inte tvärtom.
Min personliga utveckling 2014 har för en gångs skull gått åt rätt håll och jag har aldrig känt mig så känslomässigt stabil som jag gjort de senaste månaderna. Detta är något jag hoppas kunna utveckla ytterligare 2015. Jag tänker dessutom sätta upp mål för det kommande året, stora som små. Kanske delar jag med mig här. Vi får se...
 
Bye 2014!
 
Tumblr ♡

Kommentera här: