nelly sale, and insecurity

 
Klickade alldeles nyss hem två bikinis för sammanlagt 271 kronor på NELLYS rea. Inte illa tycker jag. Har redan några stycken på lager, men ska ju vara i Alicante i två veckor så då kan jag lika gärna bunkra upp och passa på. Har jättedåligt själförtroende när det kommer till att bära bikini, och här i Sverige ska det mycket till att jag visar mig i bikini på en strand- men i Alicante förra året släppte jag min kroppsnoja för några dagar och bara var. Det var något av det bästa jag varit med om och jag är glad att jag hade Sam med mig som peppade mig till att våga och som avdramatiserade det hela för mig. Det är ju faktiskt ingen som kommer stå och stirra på min mage och förskräckas, och om det nu är det- varför ska jag bry mig? Det finns tusentals olika kroppsformar och typer och alla har lika stor rätt till att chilla på en strand, i en bikini. 
 
Så ja, om två veckor ska jag bland annat glassa runt på en stekhet playa i dessa två godbitar och jag ska njuta och inte tänka på varenda del av min kropp som syns. Jag ska tänka på sol, bad, sällskap och fokusera på att njuta. För det förtjänar jag, lika mycket som vilken människa som helst.

Kommentera här: