and we'll never be royals, it don't run in our blood

And we'll never be Royals!
 
Har tusen år senare fastnat for Lordes stora hit 'Royals'. Men jag lyssnar inte på den utan det är mitt huvud som fungerar som någon slags repig skiva och upprepar meningen i titeln titt som tätt. 
Låtar jag fastnat för och lyssnar på just nu under diverse bussresor är i stället:
Clean Bandits - Rather Be
Demi Lovato - Give Your Heart a Break
& - pinsamt nog - # Selfie - The Chainsmokers
 
Jag har ju alltid varit en allätare när det kommer till musik, visserligen med perioder av mer det ena än det andra. Men med åren har det bara spårat ur och jag kan lyssna på allt mellan himmel och jord. Mellan metal och trance. Typ. En annan sak jag upptäckt är att ju varmare det blir ute desto mer kommersiell och "oseriös" musik blir det. När det är sommar vill jag lyssna på glada och dansvänliga låtar, och då kan det bli låtar som t.ex. #selfie. Fast helst av allt skakar jag loss till reggeaton.
 
Vad jag ville säga med det här inlägget vet jag inte. Kanske att min musiksmak speglar mitt inre: en salig blandning av toner och takter utan varken röd tråd eller mening. 
 
Nu ska jag åka iväg till min praktik. Första dagen på förskolan Lilla Björn. Är så nervös att jag tror jag ska dö. Men så har jag känt många gånger förr, och än lever jag. Eller hur?
Blir en timmes bussresa, det betyder en massa blandad musik som soundtrack till mitt liv.

Kommentera här: