sleep is a tricky thing

Så typiskt, vare gång jag börjar tidigt nästa dag så har jag svårt att somna. De dagar jag däremot har senare dagar somnar jag som en stock. Blir så less. Imorgon börjar jag liksom 07.15, måste gå upp runt fem och klockan är redan tjugo över elva. Klockan tickar mindre sömn och det är kanske den stressen som gör att jag inte kan sova.
Men det gör inte så mycket, är inte så noga med sömn- visst älskar jag att sova, men det är inte livsviktigt att få åtta timmars sömn. Vissa nätter räcker det med fyra, och de nätterna kompenseras garanterat med nätter då jag sover drygt tio timmar. 
 
 
En annan anledning till att man inte kan somna är de där tankarna som tycks trycka på lite hårdare än vanligt på småtimmarna. Livsfrågor man inte har tid med men som ändå ska tränga sig på kräva uppmärksamhet. Nej, jag orkar inte ta tag i mitt liv vid läggdags kära hjärna. Gå och lägg dig.

Kommentera här: