sick day dream away

 
Tre outfits jag vill äga. Den första till lediga sommardagar, funkar både till vardags och till fest. Den andra outfiten till en date night eller en festkväll. Den tredje outfiten vill jag typ gifta mig i. Men eftersom jag är smärtsamt medveten om att det aldrig lär hända så vill jag bara ha den. Kan ta på mig den i smyg och gå omkring hemma där ingen ser... Nej, det lät ju inte kul. Får ha den på stan så att folk kan stirra och undra.
 
Idag fick jag gå hem från jobbet. Mådde plötsligt jättedåligt. Kände mig alldeles tung och yr och febrig och med smärtor i livmodern. Det var längesedan jag kände av de smärtorna, men idag gjorde de sig påminda. Nu ligger jag i sängen, har tagit värktablett så känner mig lite dåsig. Drömmer om sommar och avkoppling. Drömmer om att få komma bort från alla tankar och all oro inför framtiden. Vill bara pausa. Även om det egentligen inte är möjligt. Vill bara få låtsas att livet kan få vänta, få gå på stand by...
 
 
 

Kommentera här: