whale castle

Vädret! Helt underbart, hur länge har jag inte väntat på det här? För länge. Men nu är det här och om jag känner mitt kära land väl så kommer det inte tillfredsställa mig länge till, men det är inget jag bör eller tänker fokusera på för närvarande.
Nej för idag är det Valle. Eller som det officiellt är känt som: Valborg och jag samt ett gäng brudar tänker bojkotta cortegen och köra på en fika istället. Jag menar det är samma sak varje år ändå: vagnar med t.ex. en gigantisk Göran Persson byggd av mjölkpaketskartonger. Fyndigt och vingligt och ingen ser ett skit ändå- men hey, man får ju supa!
Så vi bojkottar det helt enkelt och ersätter Göran med vårat sällskap och alkoholen mot en cappuccino (det ena behöver ju sedan inte utesluta det andra...).
Efter cortegen väntar annat som ännu är oklart vad det är. Men jag tror att det blir hur bra som helst.
Så länge solen skiner och vårpirret infinner sig i maggropen, och jag får pussa på min älskling. Och det får jag ju. Och solen skiner ju, och pirret är ju där...
faabulous!

Kommentera här: