beautiful morning, beautiful summer

(no I don't make sense, but I can see things more clearly)

Idag vaknade jag med en positiv känsla. Är det det här som kallas rätt sida av sängen? Och jag som inte ens minns vilken sida jag vaknade på...
Snart ska jag iväg till Härland tjärn med lillasyster och skaffa lite färg på min pappersvita kropp. Eller inte vit: snarare gul-beige, och det är inte en nyans som är accepterad i den blomstertid nu infinner sig. Jag vill ha en mörkare nyans från färgskalan!
Kanske vågar jag t.o.m. mig på sommarens första dopp? Ytterst tveksamt, men vem vet. Jag har förvånat folk tidigare.

Igår blev det äntligen av, spelkväll hos Nina med Kath, Gabriella och Linnea. Vi blev bjudna på lyxig sallad, jordgubbar och glass fast högst upp på menyn fanns nog goda skratt. Spelet var klassiska Rappakalja och finns det något spel som lockar till skratt mer än det så är jag nyfiken på namnet. Jag stod för de konstigaste förklaringarna till de ännu konstigare orden och trots detta kom jag trea.
Det var en fin sommarkväll, nostalgin låg i luften fast utan att störa... som den har en tendens att göra. Liksom peta en lite för hårt i hjärtat, retsamt.
Det låter kanske konstigt?
Det är kanske konstigt....

Jag gillar konstigt.
Och jag ÄLSKAR sommaren.


Kommentarer:

1 farid:

och jag älskar dig!

Kommentera här: