jibberish and bettan and stuff

Sjukt härlig chillkväll hemma igår, med hela familjen och Cynthia- eller hela familjen helt enkelt, Cynthia är ju för längesedan räknad som en av oss. Hon har det rätta psyket för att platsa in... helt fucked up! Nerå. Eller bara lite, fast på ett bra sätt.
Vi lekte lekar, käkade upp en årsförbrukning kakor och bullar och glass samt skrattade åt ana ginas sjuka videoinlägg- som för övrigt påminner lite om någon annan viss tokstolla (Cristina langar orden nu alltså, on top of her game!!). Men seriöst- Cynthia tyckte till och med att det lät som mig om man blundade... hm. Fast en sak, hon har en karaktär som heter Bettan, precis som min goa gamla pizzeriakärring! Inte okej. Eller, okej är det väl men med tanke på att hon har hela Sveriges befolkning bakom sig och jag bara har morsan så känns det lite jobbigt. Jag menar, skulle jag mot all förmodran bli känd för mina karaktärer och imitationer så skulle alla tro att jag rippat henne... Jobbit läge det där.

Och jag känner att jag skriver sämre för varje dag. Jag bryr mig inte längre om det fina språket, nu bara skriver jag på i ett flow som jag får lite ångest inför- jag vill inte låta som en outbildad... Bettan.

Well. Idag regnar det och vi har firat lillkusinen Gustav- som jag idag lärde mig stavas GustaF. Lite old school sådär.
Ikväll blir det återigen hemmakväll. Det blir ladies night med morsan framför kanske inte alltför upplyftande 'American History X'. Hade det inte varit för att det är en av världens bästa filmer (och att Edward Furlong är med) så hade jag sett någon cheesy american feelgood movie...

Meneeh, jag lämnar er med originalbettan, the one and only... eller något.
(Och just det! Icke att förglömmas! Jag har beställt en ny digitalkamera, så snart kommer det fler videos! Jag vet, till och med jag blir lite glad)

Kommentera här: