I prefer ice cream, and you. Always you.

Oh. Vilken vacker dag! Har varit i Floda med Jonas och hans pappa och gjort lite nytta i Jonas farmors trädgård. Har smakat på sol och värme och smålett för mig själv hela dagen (kan man göra annat när man är typ kärast i hela världen och det bara känns mer och mer för varje dag?)
Jonas farmor är förresten världens sötaste, hon blir så glad när hon ser mig och tackar alltid så mycket för att man kommer dit.
Hennes hus är som en tidsmaskin: när man kliver in kommer man automatiskt tillbaka till en svunnen tid, en som jag inte vet något om men som jag ändå kan känna av... jag kan inte förklara, men det är en känsla.
En annan känsla jag får är att jag vill ha ett eget hus, ett hus med trädgård där jag kan pyssla- något jag aldrig tidigare känt.

Igår var också en fin dag, den varmaste på länge och den spenderade jag i en biosalong. Okej, två timmar är ju inte hela dagen, men det kändes som en evighet med tanke på filmvalet: The Tree of Life.
En film som bara genom att ha Brad Pitt med bland skådespelarna satte förväntningarna på topp. - Men som dem sjönk till botten sedan! Jag har aldrig varit med om något mer långdraget och vrickat. Filmen var en total mindfuck, and not even close to the good kind (exempel på good kind of mindfuck movie: 'Donnie Darko').
Jag försökte verkligen hitta djupet och mening med filmen, men tillslut gav jag upp och tänkte att de enda som gillar den här filmen är pretentiösa jävlar som bara låtsas tycka om den för att kunna skriva dryga recensioner om den med ord ingen annan förstår.
Det bästa med filmen var att den tog slut. Och att både jag och Jonas tyckte precis samma sak- jag var lite orolig över att han skulle gilla filmen där ett tag. Det hade nästan varit en dealbreaker.
Men vi tittade båda på varandra och var tvungna att skratta åt den soppa vi kämpat oss igenom.
Och som belöning för detta köpte vi oss varsin mjukglass och satte oss vid hamnen och njöt.
Mycket bättre.

Imorgon blir det grillning här, och det känns som att det vankas regn, men det spelar ingen roll- vi ska ha det mysigt i alla fall!

Kommentera här: