pink and the strive for perfection

timberland, pink, and shoes-bild
hair, pink, and purple-bild
nails, pink, and rings-bild
 
Ugh. Har varit inne i en riktig ful-period senaste tiden. Jag har ju aldrig haft världens bästa självförtroende, men just nu är det verkligen på botten. Det vänder sig i magen när jag möter min blick i en spegel och jag känner mig bara allmänt sliten och rent ut sagt ful. Jag vet att allt egentligen handlar om mitt inre, om att jag ska fokusera på annat och om en annan inställning. Men det går bara inte.
Jag tror att allt blir bättre om jag färgar håret, gör ett mindre ingrepp eller fixar naglarna. Typ. Förstår ni vad jag menar? Jag söker hela tiden små lösningar som egentligen bara förrvärrar problemet, för vad de små ytliga nödlösningarna gör är att de får mig ännu mer utseendefixerad och kritisk över mitt yttre.
Jag vet inte hur jag ska stoppa den här spiralen som snurrar fort neråt, men jag hoppas att den är över snart för det är tungt att gå och hata på sig själv.

Kommentera här: