schlagerfest

Mellofest för hela slanten blev det i lördags hemma hos Sams föräldrar. Sams mamma Monia är ju den största schlagerfantast jag stött på i hela mitt liv. Hon tar alltid ledigt från jobbet när det är finaler och ställer till med fest där hon bjuder på mat och vin. Sedan står hon och dansar framför tvn till alla upptempolåtar. Haha, hon är bäst. Hade det inte varit för henne hade jag nog inte brytt mig så mycket om eurovision och mello.
Men alltså vilken rysare?? Först trodde jag att Italien skulle kamma hem priset, sedan var det Ryssland som rusade iväg i poäng och läget verkade hopplöst. Men så plötsligt gick han om med en massa poäng, och vi skrek som galningar. Jag och Monia stod bredvid tvn och skrek. 
I musiktävlingar och sport är det okej att vara patriot, annars inte. Dessutom hade vi den bästa låten utan tvekan.
 
Så grattis Måns, you ARE the hero!
 
 

Kommentera här: