you've got a fast car and I've got a headache

Tracy Chapmans version av Fast car, fast det fattade väl ni? Inte nån ny remixad version som folk födda fr.o.m. 97 och framåt uppskattar.. Japp, jag har visst redan gått och blivit en det-var-bättre-förr-kärring. Fast det har jag nog vid närmare eftertanke alltid varit. En nostalgisk jävel som tror att jag har nån slags finare smak för att jag råkade föddas ett par år innan nittiotalet. Sanningen är att jag är minst lika tacky som alla andra. Jag gillar ful-musik och ful-mode minst lika mycket som vi klandrar den yngre genertationen att göra. Dessutom har jag aldrig sett en så välklädd tonårsfas som nu, annat var det på min tid! Då var det inte bättre, snarare tio gånger värre; osmickrande kläder med fula tryck och inga yotube-kanaler som visade tutorials för hur vi skulle sminka oss. Bevare mig väl.
Vart ville jag komma? Minns ej...
Jo, jag har huvudvärk och extrem yrsel, kan inte riktigt sätta fingret på varför, men det känns som att jag går på droger (vilket jag vid närmare eftertanke gör, om man nu räknar psykofarmaka som droger, och det gör man väl?).
Jag ska snart tatuera mig och min yrsel oroar mig lite, kommer jag klara mig? Kommer jag svimma av i stolen? Ingen vet, men jag tror att det ska gå bra.
Försöker ta upp bloggandet, men det går sådär. Skrivet ett inlägg då och då utan intressant innehåll. Som en dammig gästbok ingen orkar varken skriva eller bläddra i.
Svammel svammel.
 
Jag uppdaterar senare, kanske med bilder? Bilder är bra. De ska ju säga mer än tusen ord. Men jag gillar ord också. Även om det mest blir svammel av allt. 
 
lisa, simpsons, and drugs-bild

Kommentera här: