Kat Von Me?


På jobbet för ett par veckor sedan satt vi i matsalen och pratade tatueringar. Oskar pratade om sin syster som var tatuerare och vi kom in på allt möjligt kring ämnet. Självklart kom Miami/LA Ink på tal och någon nämnde att Kat Von D hade stjärnor i ansiktet. Jag tog upp fingret och pekade bredvid ögat för att visa vart de satt varpå Oskar utbrister:
- Men vänta, du är ju lik henne!
Gissa vem som blev i extas efter den kommentaren? Jag bosktavligen hoppade upp ur stolen och skrek "tack!".
- Ja, du är ju inte jättelik henne direkt men... fortsatte Oskar då.
Men jag stoppade honom och tyckte att han kunde låta mig leva på hans kommentar ett tag. I en slags falsk övertygan om att jag delar utseende men av världens vackraste människor...

Även om jag vet att jag inte är lik Kat Von D för fem öre. Det är mer önsketänkande från min sida än något annat.
Men ändå, den kommentaren glömmer jag sent.

Kommentera här: