kickass saturday

 
Igår hade jag en av de roligaste lördagskvällarna på länge. Rita och jag möttes upp efter hennes jobb och spontanade igenom hela kvällen. Vi drog och åt på Simba, en etiopisk restaurang med riktigt god plockmat, där beställde vi även två drinkar (varav en jag inte kunde dricka för att den var så stark att jag grimaserade varje gång jag försökte ta en klunk). På restaurangen spånade vi lite på vad vi ville hitta på, Rita var inne på att testa segway och ringde upp ett nummer hon hittade på google. Inget svar där så då fick hon i stället för sig att vi skulle ta båten till Danmark. Vi var båda på tills vi märkte att vi inte kunde boka någon avgång så sent samma dag. Och tur var väl kanske det mitt i vår spontanitet, haha.
I stället bokade vi tid på Starbowling där Rita langade strike efter strike medan jag mest träffade rännan. En strike fick jag till i alla fall! Riktigt stolt över det.
Men alltså vilken kväll, och vad glad jag är över vår nya vänskap. Skål på det. Spontanitet, glädje och no drama. 

Kommentera här: