I'm a proud "hapa"!



På dagens avsnitt av Americas Next Top Model (som är en repris av måndagens avsnitt) ska deltagarna porträttera såkallade hapas. Ordet betyder halv på Hawaiianska och används som benämning för folk med blandat ursprung.
Deltagarna fotograferades på ett sockerrörsfält och resultaten var häpnadsväckande, jag hade lätt velat göra en liknande förvandling! Titta bara på en av mina favoriter ovan: Erin Wagner! Hon ser ut som en annan person i mörkt hår och hy, en annan minst lika vacker version av sig själv... nästan vackrare om jag får säga det.

Hur som helst, det var ett vackert och intressant inslag i tävlingen. Och jag är ju själv stolt hapa så nu kommer folk få höra det tills dem tröttnar på mig...
- I'm a proud hapa, the best from two different worlds! Med en medfödd förståelse och respekt för olika kulturer, anpassningsbar likt en kameleont utan att jag för den sakens skull förlorar mig själv.

Jag ser bara fördelar med mitt ursprung, men det hade jag gjort vilket det än hade varit- det är man skyldig sig själv.

Kommentarer:

1 farid:

du är mycket söt-hapa!



och jag är cool-hapa

Kommentera här: