Om jag var Catwoman

Om jag var Catwoman skulle jag köra upp mina vassa klackar i folks ansikten om de hade problem med mig. Jag hade stulit rikedomar från de överflödigt rika och fördelat dem till behövande. Jag hade tagit en del själv. Jag hade raggat upp Batman och haft honom runt mitt lillfinger, så att han i stället blir sidekick. Han hade inte fått stjäla hela showen inte.
Hade jag varit Catwoman hade jag varit coolare än Anne Hathaway. Jag vågar nästan lova det. 
I lördags var paren Emilia och Mikael samt Sam och jag och tittade på senaste Batman-filmen: 'The Dark Knight Rises'. I fredags såg Sam och jag 'The Dark Knight', då jag bara sett första filmen; 'Batman Begins'. Och jag måste medge att det är i den ordning de kommer som jag gillar dem. Bäst är den första, följd av 'The Dark Knight' och sist, men inte minst, den här senaste filmen. Anledningen till detta är att jag tyckte att den var så mörk. Jag är en liten fjant och allt elände på vita duken måste vägas upp av glada miner och hjältar. Gärna romantik. Blir det för tungt är det jobbigt. - Bieffekt av att födas med för stor inlevelseförmåga...
Men i övrigt var det en mycket bra film, inget snack om saken. Snyggt gjord och bra skådespelare. Trots att jag står fast vid att Anne Hathaway var fel val i rollen som Catwoman.
 

Kommentera här: