I need some distraction

Satte klockan på sju imorse med hopp om att bli inringd till jobbet omkring den tiden. Men de har inte hört av sig ännu så jag tror det blir en "ledig" dag för mig, vilket känns lite sådär. Jag hade behövt hänga med barnen idag, de får en alltid på bättre humör. Alla gånger jag kommit till jobbet med ett tungt hjärta har jag lämnat skolan lite lättare och med ett leende på läpparna. 
Men jag ska ju i och för sig träffa Jennie idag, det blir terapi det.
 
Igår åkte mamma till Argentina, hon ska vara där i en månad. Hade jag kunnat hade jag följt med, utan tvekan. Men ekonomin hindrar. Just nu väntar jag bara på att få besked om att hon är framme och mår bra. Jag saknar min släkt i Buenos Aires så mycket att det gör ont. Det är en av baksidorna av att ha familjen på två olika kontinenter. Hur man än gör så saknar man alltid någon. Ständigt halv...
Givetvis finns det positiva sidor av myntet, men den stora saknaden blir inte bättre av faktumet att de finns där. 
 
Hoppas hur som helst att min mamma kommer fram hel och välbehållen och att hon kramar om mormor, morfar, mostrarna och kusinerna extra mycket. Sedan kan hon gärna stoppa ner några i resväskan så dem kan komma hit och stanna över sommaren, bara ett litet förslag sådär.

Kommentera här: