carpe diem?

Och så kommer dagen man äntligen slipper ställa klockan, då man kan sova hur länge man vill och har samvete till och vad gör jag? Jo, jag vaknar upp 06.30, klarvaken fast liksom trött i hjärnan. Mamma vaknade strax efter så vi åt frukost och tjötade and here we are now. Kan ju kanske ha något att göra med min "lilla" siesta jag tog igår i ett par timmar, heh.
Jag fattar faktiskt inte grejen med folk som liksom måste gå upp tidigt på helger för att "inte slösa bort dagen". Vad gör ni då? När ni är uppe på morgonen och carpar diem? När jag råkar vakna jättetidigt har jag mest tråkigt och längtar tills kvällen kommer, då det mesta ändå brukar hända. Nä, någon morgonmänniska lär det ju aldrig bli av mig.
 
Nu är dock min väntan att något ska hända snart över för vid ett åker mami och jag hem till Emilia på fika. Det ska bli mysigt, har inte varit i min systers lägenhet på evigheter heller, tror det var sist på hennes födelsedag i oktober? Herregud, vi är inga Kardashian vi- som liksom bor i varandras armhålor och lägger oss i varandras business. Kan faktiskt vara lite avis på det. Sällskapssjuk som man är.
Ikväll blir det melodifestivalen hos Sams mamma, som för övrigt är den mest melodifestivals-tokiga person jag någonsin stött på. Hon höjer volymen till max och dansar med till låtar hon tycker om varvat med att hon skriker åt dem hon tycker är dåliga. Helt underbart faktiskt.
 
Så ja, ungefär sådär ser min lördag ut. Håller trenden med bra lördagar vågar jag säga sådär på förhand.
 
 

Kommentera här: