spring preview

Idag är det måndag och vädret är en liten preview av den kommande våren kan man säga. Det känns i hela kroppen. Är helt skogstokig och brunstig som en älg! Haha okej, skojar lite bara. Eller? Nej, men skönt är det i alla fall. Snart kan man sitta på uteserveringar i solglajjor och känna sig cool och som en ny människa. För det gör man på våren. Man tar även långa promenader och hoppar in i sina gamla converse som ligger och samlar damm.
Fy fasen vad trevligt det ska bli! Fast samtidigt får jag alltid vårångest. Hur skönt det än är med varmare temperatur så blir jag helt orolig i hela kroppen och vill liksom gömma mig. Karin Boye-symdromet kanske? Ni vet: visst gör det ont när knoppar brister... Och ja, det är något med att tinas upp och få en stor strålkastare till sol i ansiktet. Man känner sig exponerad och kraven på att man ska hitta på saker blir större. 
Men jag överlever väl den här våren också- hand i hand med min andre hälft.
 
Nu ska jag faktiskt ta en promenad med Jennie. Fast liksom på distans. Vi ska ringa varandra och på så sätt hålla varann sällskap. Det är trevligt det. Trevligare hade det ju varit om vi vart live and direct, men när inte det går får man ta det näst bästa!
 
 
Photo

Kommentera här: