paper towns

 
Igår åkte jag till farmor och farfar och åt middag där tillsammans med dem och pappa som nyss kommit hem från sin Grekland-semester. Jag kom på att jag ville gå på bio, för vad gör man annars av en sommar som regnar bort? Jag har sedan ett tag tillbaka velat se Paper Towns, så jag lyckades övertala pappa om att gå på den med mig. Farmor och farfar lyckades jag inte övertala. Farmor tyckte att det var en barnfilm och farfar har ju tyvärr så dåligt minne så han frågade ca 13 gånger "vad är det för film ni tänkte se?".
 
Så vi åkte in till Bergakungen vid sex, mötte upp Kerstin och såg Paper Towns. Vi alla blev positivt överraskade. Eller ja, jag visste ju att jag skulle tycka om filmen, John Green skrev boken (samma författare som till 'The Fault in Our Stars') och redan där kan man väl säga att man har ett vinnande koncept. Dessutom gillar jag Cara Delavigne. Hon är ju som bekant en världskänd modell, men hon känns inte som vilken modell som helst utan står ut med sin personlighet och lite mer avsappnade stil. 
 
Hur som helst en fin feel good-film, den får inte fem av fem, men den är helt klart sevärd. Speciellt en sommar som denna, då man bara behöver försvinna bort till en annan värld för en stund...

Kommentera här: