I'm not Joan of Arc

Godmorgon världen.
Det är söndag och jag vaknar upp klarvaken 05.30. Trodde jag skulle somna om igen men magen begärde frukost och sedan fick jag någon slags energi som inte passar ihop med sömn. Den energin lade jag på att sortera Sams enorma tvätt (två överfulla Ikea-påsar).
 
Igår var det släktkalas för farmor som fyller 77 på måndag, på pricken en vecka innan jag fyller 28. Jag, Pelle och pappa var där några timmar tidigare och lagade soppa och gjorde mandelmassa till semlorna som farmor bakat. Senare kom resten av tjocka släkten minus några stycken som inte kunde komma. Jag älskar verkligen släktträffar, och varje gång de inträffar försöker jag tänka på att ta vara på dessa tillfällen då man aldrig är garanterad något i livet. 
Jag uppskattar alla människor jag har i mitt liv, och jag försöker att aldrig ta någon för givet, trots att jag säkert gör det fler gånger än jag önskar. Hur som helst hade vi det hur bra som helst igår.
 
Nu ska jag vänta i ca. fem timmar eller något på att Sam vaknar, funderar på att inviga en ny serie på netlix eller/och ta en promenad. Vi får se.
 
Jag lämnar er med min senaste favoritlåt:
 

Kommentera här: