monday miracle

Idag gick jag upp tidigt då jag hade en läkartid inbokad 08.10. När jag stod och sminkade mig ringde det: dolt nummer. Jag övervägde att inte svara då jag aldrig svarar på okända eller dolda nummer, men så kommer jag på att det säkert är vårcentralen som ringer. Det var det. Läkaren var sjuk så jag fick en ny tid på fredag. På fredag. Min sista antidepressiva tog jag idag, så jag får gott vänta till på fredag. Det förklade jag över telefon men det spelade ingen roll. Sköterskan upprepade bara trött och monotomt att det var den enda tiden som fanns.
Alltså blir så trött på vården. Fick ringa tre gånger innan de kunde ge mig en tid, och gången dessförinnan fick jag en utskällning för att jag inte var ute i god tid. Men vad spelar det för roll när det ska vara så omständigt att få läkartid? Önskar att receptet kunde löpa på, eller att det gick att ordna på ett smidigare sätt än att jag skulle behöva ringa femtioelva gånger och boka in dyra besök bara för att få lite medicin. 
Jag vill inte låta som en gnällkärring, men sådanthär gör mig trött. 
Till något positivare så var jag och klippte mig hos Pinkey vid elva. Tog topparna och fick lite kärlek i håret. Så uttrycker hon det och så är det verkligen. När hon klipper en känns det som att håret fått en timma terapi och mår bättre. Vet inte riktigt vad hon gör men aldrig någonsin har en frisör behandlat mitt hår (och mig!) så bra. 
 
Och jag får ju inte glömma det allra bästa idag: MIN KUSIN CATARINA HAR FÅTT EN DOTTER! På min farmors födelsedag, haha. Imorse födde hon ett litet mirakel och jag började gråta då jag såg att Emilia skrivit det i ett meddelande till mig. Jag hoppas att jag får träffa den lilla och de lyckliga nyblivna föräldrarna snarast möjligt. Kommer ju antagligen bli tvungen att skaffa mig en egen nu...
 
 

Kommentera här: