early bird

Godmorgon världen! - Fast nej, så kan man ju inte säga, det finns ju faktiskt olika tidszoner Cristina. Du kan liksom inte säga ett kollektivt godmorgon till hela världen medan några ligger och sover och andra kanske inte ens kommit i säng. Funkar inte. Vi börjar om med ett Godmorgon Sverige, eller fuck it- godmorgon helt enkelt. Att jag ska göra allt så komplicerat?
 
Nu är morsan tillbaka och allt är som det ska. Igår var vi en hel drös hemma och välkomnade henne: Emilia, Elias, Susanna och jag. Sam kom även förbi lite senare. Ett sydamerikanskt välkomnande, eller något snarlikt i alla fall. Man vill ju inte känna sig ensam när man kommer hem från att ha varit omringad av nära och kära konstant. Man kanske kan tro det, men jag som känner min mamma väl vet att så inte är fallet för henne. Jag är likadan, visst kan det vara skönt att få lite lugn och ro, men helst är jag omringad av folk jag tycker om tjugofyra sju. Finns ju inget värre än att vara ensam med sina tankar för länge, och inget bättre än att spendera tid med familj och vänner. Att upprymmas av kärlek och värme, liksom ladda sina batterier.
 
Nu är klockan snart sju och om en stund ska jag iväg till jobbet. Jag vaknade redan vid fyra, efter bara fyra timmars sömn. Men jag var klarvaken och kunde inte alls somna om. Just nu känner jag mig pigg, men vet en som kommer kollapsa när den kommer hem från jobbet vid femsnåret...
 
sleeping in front of tv
 
Jaja, sova finns det alltid tid för någon annan gång, jag är ju ganska bra på det annars så jag överlever väl dagen!
 
Nu ska jag måla mina naglar och peppa för en bra dag med "mina" underara barn på skolan!

Kommentera här: